Életem egyik legjobb estéjén vagyok túl... Miután kicsöngettek a 8. óráról már siettem is a vasútállomásra. Megérkeztem a Club 202-be, a Skálmöld koncertjéről sajnos nagyrészt lemaradtam, mivel fejetlenség volt s összevisszaság, de amit hallottam belőlük, az jó volt.

Mire minden elrendeződött, már kezdődött a Trollfest koncertje. Nagyon vártam oket, és nagyon föl is pörgettek - a német Metalfesten láttam őket eloször, mondanom sem kell, hatalmas bulit csináltak. Igaz, kicsit féltem, hogy nálunk mi lesz, ugyanis a Trollfest tipikus circle pites nagyon rohanós ugrálós zene, a magyar közönség számára pedig a circle pit elég ismeretlen fogalom - de voltam elég akaratos, és második (vagy harmadik) számon összehoztam egy circle pitet, és amikor a népnek leesett, hogy miről van szó, össze is jött. Igényesen odabaszott (már elnézést) a Trollfest koncert, volt Die verdammte Hungersnot, Essenfest, Karve, Der Jegermeister, Brakebein, Helvetes Hunden Gam, amin a fél Heidenfest lineup zenészgárda ott ugatott a színpadon!

 

 

 

Utánuk következett az Arkona. Negyedszer láttam őket, de cseppet sem unom, főleg, hogy a Slovo számait is játszották! Az'-al és Arkaimmal kezdtek, kedvenc albumkezdésem, tehát nagyon örültem neki. Hatalmas volt, ahogy felvoltultak a színpadra tradicionális ruhákban, hatalmas sámándobbal, kecskedudával és a többi hangszerrel! A közönség Masha láttán megorült, és hatalmas partizás vette kezdetét.

 

Ezután egy újabb újalbumos dal, a Zakljatje következett, amelynek igazán érdekes atmoszférája van, és szerintem ezt át tudták adni élőben is.  Játszották a Leshiyt, és a Slovot is. Szerencsére a Po Siroy Zemlje-re való ugrálás s a Goi Rode Goi sem maradt el.

Majd jött a táncolós blokk. Nagy örömünkre, egész szép kis wall of death kerekedett a Stenka na stenku-ra, témához illően, mindenki bulizott, csak úgy, mint az utána következő Yarilo-ra.

 

Átszerelés után kezdett az Alestorm. A csapat hülyekalóz felvonult a színpadra, és hozták a formájukat - szórakoztatták a népet. Nekik is idén jelent meg új albumuk, így főleg erről hallottunk számokat - Back through time, The Sunk'n Norwegian, Shipwrecked, egy dal erejéig pedig még a Finntrollos Vreth is felment a színpadra és közösen tolták.

 

 

Nem maradhatott el a klasszikus Wolves of the sea, amire hatalmas tánc alakult ki, a Wenches'n'Mead, és természetesen a Keelhauled-dal zártak. Ismét egy izzasztó koncert, és letáncolt lábak, a hangulat pedig csak egyre fokozódott.

 

 

Nem sokat kellett várni, és az egyik olyan kedvencem, akit eddig még nem láttam a Turisas már kezdett is. Gyorsan berohantam az 1-2. sorba, és mehetett a buli. Nagyon vártam a zenekart, és be is váltották a hozzájuk fűzött reményeket.

Tipikus lehengerlő atmoszférájú "epic'' koncert, nagyszerű dalokkal (volt Hunting Pirates!, szerintem ezt ritkán játsszák... Bár hiányoltam az Alestormos Christ a színpadról a dal alatt). Mathias "Warlord" Nygard sokat beszélt a közönséghez, a sörről, az országról, a magyar-finn barátságról, még egy nyelvórát is rögtönzött, cserébe pedig kapott a zenekar Unicumot. :)

Nagyon nagy örömömre játszották a Rasputint is, amire szép wall of death és táncikálós pogó alakult ki. Utolsó dalként szokásosan lenyomtak egy Battle Metalt, igazán jó hangulatot teremtettek vele, a közönséget pedig rendesen bevonták a csápolásba és táncba.

 

Finntrollra már nem csak én fáradtam el, hanem az egész közönség kb, ez a hátránya ennek a remek lineupnak. Meglátszott a népen a fáradtság, sokkal kevesebben voltunk Finntrollon, aki a főbanda volt, mint Turisason. A pogó is nehezen alakult ki, de aztán elég szép táncolda lett, természetesen legjobban a Trollhammaren mozgatta meg a népet. Nem tudom, honnan jött az ötlet, de Finntrollék az összes Heidenfest állomáson játszanak két covert, ami általában senkinek sem jön be, én is inkább félrevonultam alatta. Nemsoká feltűnt egy Arkonás Mása a színpadon, aki velük énekelte a Jaktens Tid-et, mint már pár előző állomáson. A Finntrollnál sokan a hangosításra panaszkodtunk, ebben van valami, sok részlet sajnos eltűnt, de így is nagyon jó koncert volt. Hihetetlen erős fellépőket hoztak össze erre a Heidenfest koncertre a szervezők, és mindegyikük oda is tett magáért, fáradtságról nem is hallottak még, csak szórakoztatni akartak - és sikerült nekik. Köszönöm szépen, srácok :)